A faluban a fociplytl kifel a kertek alatt, volt egy hatalmas rt, melyet fehr tnak hvtunk. Nyron semmi klns nem trtnt itt, mert nem volt mirt ideltogatni. Vgtelen fves sksg volt, ahov mg a madarak is csak hbe hba jrtak.
De tlen, tlen a "t" megelevenedett. Korcsolyzk, fakutyzk s jgvitorlsok leptk el a vgtelen fehrsget. Ugyanis tlen mindig elnttte a vz s az befagyott. Volt egy zsilip a Pndra vezet ton s azt nha megnyitottk. Csinltak olyat, hogy egy szkre korcsolya talpakat szereltek s gy tologattk a benne lket, vagy kt botba szget vertek, s levgtk a szg fejt, s gy lkdstk magukat a fakutyzk. De volt egy csodlatos dolog, amire igen jl emlkszem. Volt egy jgvitorlsnak nevezett szerkezet mely minden vrakozsomat fellmlta. Hrom korcsolyatalpon siklott gy, hogy az els korcsolyt lehetett irnytani. A vitorlja lepedbl kszlt s borzalmasan gyorsan siklott a szerkezet. Sokig lehetett vele vitorlzni, mg szllel szemben is ment nha. Mg most is kiprblnm olyan j volt. Akkoriban a korcsolyk kulccsal szerelhetek voltak, s bizony sok bakancsom bnja a dolgot, ugyanis a korcsolyakulccsal ssze lehetett hzni a ktoldalt lev krmket, s sokszor a bakancs talpt is leszedte. Ilyenkor persze dugni kellett a Dulber bakancsot, mert szleim nem nagyon tolerltk, ha erszakosan lejtt a talpa. Igazbl nem sikerlt megtanulnom korcsolyzni soha sem, de ez nem von le semmit az lvezeti rtkbl. A t maga risi volt, egy kilomternl biztosan hosszabb volt, a szlessge pedig 2-3 szz mter lehetett. Szval bsgesen volt hol vitorlzni.
Olyan kulcsos korcsolym nekem is volt s bizony rosszb cipm is
Akkor tudod te is mirl beszlek.